Εκτεταμένη κάλυψη γνωρίζει στα Ρουμανικά ΜΜΕ η έναρξη λειτουργίας του δεύτερου Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων (TBM) της Άκτωρ, θυγατρικής του Ομίλου Intrakat, η οποία κατασκευάζει τη σιδηροδρομική γραμμή Brasov – Sighisoara, που αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας διευρωπαϊκού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως.

 

Πρόκειται για το δεύτερο από τα 4 TBM που ενεργοποιείται στο πλαίσιο του έργου, με στόχο τη διάνοιξη της πρώτης (“Ormeniș”) από τις δύο δίδυμες σήραγγες του έργου, μήκους 6,9 χλμ. εκάστη, στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov. Συνολικά, το τεχνικό αντικείμενο του έργου της αναβάθμισης του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brașov – Sighisoara, προϋπολογισμού €573 εκατ., περιλαμβάνει τη διάνοιξη των βουνών μεταξύ των περιοχών Apața και Racoș για την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, συνολικού μήκους 12 χλμ., με την παράλληλη χρήση 4 TBM μεγάλης κλίμακας.

 

Σε δηλώσεις του στα Ρουμανικά ΜΜΕ ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου χαρακτήρισε το έργο εμβληματικό, διότι η τεχνική του δυσκολία το καθιστά μοναδικό στη Ρουμανία. Και πρόσθεσε ότι η επιτυχημένη εξέλιξή του επιβεβαιώνει τις δυνατότητες της Άκτωρ στην ανάληψη και υλοποίηση σύνθετων και δύσκολων τεχνικών έργων, αλλά και την εμπιστοσύνη του Ομίλου Intrakat στις προοπτικές της Ρουμανίας.

 

Η πρόοδος του έργου είναι αξιοσημείωτη, καθώς το πρώτο TBM λειτουργεί ήδη από τον Μάρτιο, έχοντας διανοίξει τη σήραγγα σε σημαντική απόσταση. Σύντομα, ένα δεύτερο ζεύγος σηράγγων (“Homorod”) μήκους 5,1 χλμ., θα διανοιχθεί στην άλλη πλευρά του βουνού, μεταξύ των θέσεων Racoș και Homorod από άλλα δύο TBM, τα οποία έχουν παραδοθεί στην Άκτωρ, βρίσκονται σε φάση συναρμολόγησης και αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αντίστοιχα.

Η αποπεράτωση του έργου εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara αναμένεται το 2027 και με την ολοκλήρωσή του, οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 160 χλμ./ώρα. Η Άκτωρ υλοποιεί μέσω άλλης σύμβασης δύο ακόμη τμήματα του εν λόγω σιδηροδρομικού άξονα: Τα “Brasov – Apața ” και “ Cața – Sighisoara”. Ο προϋπολογισμός των δύο συμβάσεων ξεπερνά τα €1,1 δισ. προ ΦΠΑ.

Δείτε Επίσης

Εγκρίθηκαν 250 επιχειρηματικά σχέδια ανέργων σε πέντε περιοχές

Ολοκληρώθηκε από τη ΔΥΠΑ η αξιολόγηση των επιχειρηματικών σχεδίων του Α΄ κύκλου…

Κ. Γκολιόπουλος (πρόεδρος ΠΕΔΜΕΔΕ): Στις 16 Μαΐου, η καρδιά της ευρωπαϊκής κατασκευαστικής βιομηχανίας θα «χτυπά» στην Αθήνα

Τη διοργάνωση της Γενικής Συνέλευσης και του Συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κατασκευαστικής…

Νέα φέσια 395 εκατ. ευρώ στην αγορά από το Δημόσιο

Είδηση θα ήταν η αντιστροφή της τάσης. Τα χρέη του δημοσίου προς τους…

Από την εταιρεία ΤΕΧΝΩΡ Engineering καινοτόμο σύστημα πυρανίχνευσης

Η Εταιρεία ΤΕΧΝΩΡ Engineering, πρωτοπόρος στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων συστημάτων αυτοματοποιημένης λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικών…